Sunday, August 17, 2008

Perjalanan Yang Jauh.

Hait, apa khabar semua? Tertunggu-tunggu update dari saya yer... maaflah sebab lambat update. Bagaimana hari minggu anda?, Semestinya anda semua seronok bercuti dan berlibur bersama-sama kawan-kawan dan sahabat handai. Baguslah, sekali sekala kita perlu luangkan masa untuk beriadah dan bersantai. Kena relakskan otak tuh. Terlalu memikirkan kerja dan mencari duit saja teruk lah nanti.

Hujung minggu saya amatlah teruk. Pada malam sabtu tu saya menyertai aktiviti gempur untuk memastikan kesiap-siagaan anggota. Setiap anggota dikehendaki berjalan kaki sejauh beberapa puluh Kilometer dalam keadaan senantiasa siap sedia menghadapi ancaman. Saya turut berjalan kaki sejauh 20 Km untuk memberi semangat dan motivasi kepada semua platun. Saya sudah lama tidak menyertai operasi kerana banyak menumpukan kepada kerja-kerja di opis. Memang betul kata orang, jauh berjalan luas pengalaman. Kalau di atas kapal, tugas kami banyak tertumpu kepada taktikal perang di laut sahaja. Adus termelalut la pulaks... sorry!sorry!..Saya sebenarnya nak kongsikan pengalaman yang saya fikir berguna untuk sahabat sekalian. Perjalanan beribu batu bermula dengan langkah pertama. Dalam mengatur langkah kita akan menempuhi liku-liku, ranjau dan pelbagai ancaman. Sebelum memulakan langkah kita perlu menyiapkan diri dengan ilmu-ilmu yang mengcukupi bagi menghadapi sebarang dugaan dalam perjalanan.


Begitulah di Komuniti Duit, Ilmu yang amat bernilai yang tak mungkin anda semua dapat di tempat lain. Mulakan langkah anda mencari Duit di internet sekarang juga. Tanpa langkah pertama, tak mungkin anda akan dapat meneruskan langkah seribu. Mencari duit di mana-mana pun akan menghadapi rintangan dan halangan. tetapi halangan pertama yang perlu kita semua lepasi ialah diri kita sendiri. Jika minda kita belum bersedia, bagaimanalah kita dapat fokus kepada usaha untuk mengorek duit, mencari duit, menjana duit, menambah pendapatan, menjana kewangan dan ekonomi. Internet ini lubuk duit. Orang yang buta IT pun boleh buat duit kenapa tidak anda yang dah mahir IT.

Saya dalam proses menyiapkan ebook saya yang pertama. Bagaimana pun saya akan tetap update blog saya ini.

0 comments: