Sunday, August 24, 2008

Mencari Peluang Pendapatan Di Internet

Internet Gedung Perniagaan... Itulah keyword atau kata kunci yang saya tanamkan dalam minda saya. Saya belajar dan mancari-cari peluang yang mungkin bersesuaian dengan diri dan keadaan semasa saya. Saya amat sibuk dengan kerja-kerja di opis dan kurang mempunyai waktu lapang untuk saya mengadap Internet lama-lama. Apakah peluang buat duit yang ada kat Internet? Antaranya seperti berikut;-

1. Menjual Produk-produk fizikal secara lelong di e-Bay atau di website lelong.

2. Menjual produk-produk maya seperti e-book dan software serta perkhidmatan.

3. Menjadi Affiliates yang mendapat komisen di atas sebarang jualan.

4. Membina creditability dan menganjurkan seminar-seminar program di internet.

5. Membuat laman web dan blog untuk mendapat income secara pasif.



Bagi saya pilihan yang ke-5 adalah bersesuaian dengan saya. Saya terus mencari keserasian diri dan masa untuk menumpukan objektif yang ingin saya capai. Jangan hanya memasang impian dan berangan menjadi mewah tanpa melakukan sebarang usaha. Usaha yang sedikit adalah mustahil untuk menghasilkan impak yang maksima.

1 comments:

Sham Kamarul said...

rasanya sumer org pon camni....tapi sepatutnyer kena explore apa yg ada..