Tuesday, September 9, 2008

Malu Kerana Gemuk!

Sahabat saya telah mendapat e-mail daripada seseorang yang merasa terpinggir kerana berat badan yang berlebihan. Perempuan rata-rata merasakan gemuk itu tidak cantik. Ramai yang idamkan bentuk badan yang langsing dan menawan. Di sini saya lampirkan e-mail beliau. Moga-moga beliau tidak membacanya di blog ini...hahhaha takut nanti dia lak yang terkejut beruk....sebab beruk memang mudah terkejut hahhaha ....

Salam semua... Saya hanya ingin melahirkan rasa terkilan saya pada layanan sesetengah dari kita... Pandangan dan reaksi yang membuatkan saya rasa terpinggir dan tersisih... Yang membuatkan saya semakin rendah diri...
Saya berusia 28thn, tinggi 164cm dan berat 89kg!!! Gemukkan?? Saya tau, saya maklum tu... Bukan saya tak usaha untuk menurunkan berat saya untuk kesihatan dan kecantikan tapi telah pelbagai cara dilakukan tapi masih tak berjaya... Mungkin cara saya tak betul tapi saya akan berusaha lagi...
Ok... Ceritanya begini... Ada sorang mamat tu, saya namakan F nak kenal saya... Kami berkenalan di alam maya ni... Beria2 ajak jumpa tapi saya menolak sbb masih terlalu awal... Katanya dia da banyak kali kena reject dan disebabkan itu dia nak jupe, kalu suka-jalan, kalu tak-benti jer... So saya tak buang masa saya dan dia tak buang masa dia, katanya...
Saya tanya dia, apa ciri perempuan pilihannya??? BAIK, BERAGAMA, SIHAT... Rasanya semua yang dia nak tu saya ada tapi saya masih ragu2... Saya terus terang ngan dia, saya cakap berat saya 89kg!!! Dai terkejut badak!!! Badak pun tak terkejut macam tuh!!! Ahaks
Dan sampai disitu sajalah perkenalan kami... dia terus diam, menyepi... Kaku... Bisu... Saya memang rasa sedih... Sebab saya gemuk, org reject saya... Saya pun tak mintak jadi gemuk... Kalu boleh saya nak cantik dan kurus macam Erra Fazira ke, Maya Karin ke, Apek ke!!! Hahaha
Memang saya sedih, sedih sangat... Saya bukan org jahat tp cara diaorg treat saya macam saya takde hati dan perasaan... Salah saya hanya sebab saya gemuk!!! Saya pun teringin nak menyinta dan dicintai tapi rasanya org macam saya ni tak layak untuk menganyam kasih dengan insan yang bergelar lelaki...
Aduhai!!! Sakitnya hati, hanya Tuhan yang tau dan rasa rendah diri saya semakin menjadi2... Saya kat sini bukan nak mintak simpati tapi nak meluahkan rasa hati agar diri tak tertekan lagi... Terima kasih kerana sudi membaca luahan hati ini...

Kalaulah ada antara kita yang mengalami situasi begini, pada pendapat saya memang banyak solution yang boleh di ambil. Antaranya mendapatkan nasihat dari pakar-pakar pemakanan. Amalkan pemakanan yang baik dan selalulah bersenam dengan kerap. Rawatan yang intensif memang menjemukan tapi pasti membuahkan hasil. Antara produk terhebat yang boleh mengurangkan berat badan 3-5Kg dalam masa 2 minggu jer ialah set Beutrem di GamatEmas

0 comments: