Tuesday, March 10, 2009

Pertemuan Dengan Ushawan Internet.

Malam tadi aku meluangkan masa untuk berjumpa dengan seorang sahabat yang menjalankan perniagaan Internet sejak beberapa tahun dahulu. Beliau sekarang telah berjaya menguasai selok belok untuk mendapat pulangan lumayan dari internet. Aku amat kagum dengan usaha gigih beliau yang tidak mengira penat.

Hasil dari pertemuan itu aku simpulkan bahawa memang untuk berjaya dalam Bisnes internet ini bukan mudah. Beliau sendiri dah menempuhi pelbagai rintangan. Tapi beliau tidak pernah serik dan usaha beliau membuahkan hasil akhirnya.

Kalau anda sedang berkira-kira mahu menceburi bisnes inter ini... saya ingin sarankan kepada kekawan semua supaya selongkar dulu ilmu-ilmu selok belok untuk memulakan bisnes kat internet nih.. Dapatkan sebanyak mungkin info...selapas itu cuba fokuskan terhadap sesuatu bidang atau bahagian yang saudara semua minat.


Rahsia terbesar bisnes internet ialah Traffic. Google hebat bukan kerana Laman web cantik...Yohoo lagi cantik..tapi Google hebat kerana hit yang tinggi. User menyenangi Google. Fikirkan traficc..then bisnes internet anda pasti berjaya.

0 comments: